Roadtrip - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Pen Men - WaarBenJij.nu Roadtrip - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Pen Men - WaarBenJij.nu

Roadtrip

Blijf op de hoogte en volg Pen

14 Juli 2015 | Verenigde Staten, Sedona

12-7-2015
Na twee dagen in de stad, hadden we allemaal zin om nu ook de natuur in te gaan en aan de roadtrip te beginnen. Allemaal vroeg opgestaan om te ontbijten, zodat we een beetje op tijd konden vertrekken. 380 km rijden en Joshua Tree National Park stonden op de planning voor we in Blythe zouden aankomen. Onze overnachtingsplek. Daar gingen we dan. De bus vol geladen en dan kan onze roadtrip echt beginnen.
De omgeving veranderde al snel naar een woestijnachtig landschap. Ook de temperatuur steeg al snel naar een graad of 37. Onderweg zijn we door Palm Springs gereden en hebben daar even wat boodschapjes gedaan om onze koelbox te vullen. Ook vonden we hier eindelijk een wegenkaart. Want na al bij meerdere tankstations te zijn gestopt, hadden we de moed al bijna opgegeven. Maar uiteindelijk dan toch gelukt en kunnen we ook mooi de scenic roads rijden in plaats van door de Tom Tom alleen maar over de highways gestuurd te worden.
Nu was het tijd om naar Joshua Tree National Park te gaan. Het eerste nationale park van deze reis. Bij de ingang moest er natuurlijk even een familiekiekje worden gemaakt. Lang leve de zelfontspanner :) Verderop bij het visitor center wilde we meteen een annual pass halen. Hiermee kunnen we alle nationale parken in. Helaas konden we hier niet met creditcard betalen, daarvoor moesten we naar de ingang van het noorden van het park rijden. Dit was eigenlijk niet helemaal de bedoeling, want dit was aardig om. Maar dat gingen we dan maar doen. We werden door de ranger nog wel gewaarschuwd voor de bijen. Deze zijn dorstig door de droogte en komen dus snel op al het water wat ze konden vinden af. Lekker dan. Maar goed, we begonnen aan de rit naar het noorden. Wat een gaaf landschap! Uitgestrekte vlaktes, met van die kleine zandtornado's en een lange weg, waar bijna niemand op reed. Bij een vlakte vol cactussen stopten we even om een foto te maken. Zodra we stopten, was de auto al omsingeld met bijen die op het water van de airco afkwamen. Ik vond het maar niks en vluchtte snel weer de auto in. Aangezien Jos had gezegd dat het steekbijen waren. Later bleek dat ze niet zomaar staken, maar dat we gewoon moesten opletten dat ze niet in het nauw kwamen, zeker omdat het er zo veel waren. Bij het volgende punt waagde ik het er dan maar weer op. Hier waren echter geen bijen meer :) Maar wat een gave omgeving. Prachtige rotsformaties en op een gegeven moment kwamen we dan de boom tegen waar het allemaal om draaide; de Joshua tree. Ik zal proberen onder het verslag wat foto's te uploaden.
Uiteindelijk de annual pass kunnen kopen en konden we weer verder rijden richting Blythe. We reden door een filmachtige omgeving, waar we ook, net als in de film, van die verdorde grasjes over de weg zagen rollen. De temperatuur bleef ondertussen maar stijgen, tot uiteindelijk 45 graden. Heet!! We waren dan ook erg blij met het zwembad bij ons hotel.

13-7-2015
Vanochtend konden we lekker rustig aan doen. We hadden namelijk om 10.30 afgesproken met Christel en Tim en Gert en Ine, de ouders van Christel. Zij zijn ook aan het reizen door Amerika en kwamen ons tegemoet. We hebben gezellig een kop koffie gedronken met z'n allen. Toch apart dat dat dan kan zo ver van huis.
Sedona was onze eindbestemming van vandaag. Hier reden we niet via de highway heen, maar via een aantal scenic roads. De reis was weer prachtig. Veel super grote cactussen gezien, zoals in Lucky Luke :) De omgeving veranderen van woestijn, naar gebergte met naaldbomen, naar rode rotsen. Super om te zien! Uiteindelijk kwamen we rond 16.00 uur in Sedona aan. Even ingecheckt, zodat we nog naar Red Rock Crossing konden gaan. Een waarschuwingsbord voor ratelslangen maakt je wel even alert, maar goed we willen toch wat zien dus wandelen maar. Na eerst de verkeerde kant op te zijn gelopen, kwamen we uiteindelijk op een punt waar we een prachtig uitzicht hadden over een rode rotspartij. Echt super gaaf! Hiervoor zijn we naar Amerika gekomen volgens Jos. De "eagles", oftewel de arenden/adelaars rondvliegend boven de rotsen, was een prachtig gezicht. Hier hebben we echt wel van genoten. Afsluitend hebben we boven op de berg nog een prachtig uitzicht gehad over het gebergte. In een woord geweldig!
Vandaag, 13-7, gaan we bij Sedona nog naar Slide Rock State Park en daarna vertrekken we naar Flagstaff. Onze uitvalsbasis voor de Grand Canyon :)

Super leuk jullie reacties onder de verslagen! We vinden het erg leuk om deze te lezen.

• 14 Juli 2015 - 16:27

Tim:

Het plaatsen van de foto's wilt nog niet echt vlotten. We proberen hier zo snel mogelijk een oplossing voor te vinden. Excuses hiervoor.

• 14 Juli 2015 - 18:58

Annelies:

Jeee 45 graden - terwijl we hier een paar regenachtige dagen beleven. Maar 45 is wel erg heftig ;-)
    Wat een waanzinnige trip tot nog toe...Arenden, droge waaigrasjes, zandtornado's...jullie zullen een Amerikaanse film altijd anders bekijken denk ik.
    Wie van jullie schrijft er eigenlijk? Compliment voor het beeldende woordgebruik, je ziet het voor je! Fijn dat jullie even de tijd nemen om ons te laten meekijken!

• 14 Juli 2015 - 19:45

Gerard En Anouschka:

Wat een mooi verhaal weer, is vast Lotte die dit schrijft ;). Ik werd vannacht 4 uur wakker ge appt. Had vergeten het geluid uit te zetten maar wie verwacht om die tijd prachtige foto's te mogen ontvangen. Tis net of het gewoon in een film studio is. Ik voel dus ook een mooie foto avond aankomen met live verslag.
    Zorg maar dat er nog veel verhalen en foto's volgen om die avond te vullen

• 15 Juli 2015 - 02:53

Chantal:

Het verslag is erg leuk om te lezen en te volgen.
    Wat leuk om Christel en Tim daar te ontmoeten.
    Jammer dat het niet lukt om foto's bij het verslag te plaatsen.
    Maar gelukkig zijn jullie belevenissen goed verwoord! Ik zie jullie zo tussen de cactussen en de bijen staan ;-)