San Francisco - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Pen Men - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Pen Men - WaarBenJij.nu

San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Pen

29 Juli 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

Na alle natuurbelevingen en één dag Las Vegas tussendoor, was het weer tijd om een wat nachten in een stad te spenderen. Plek van bestemming: San Francisco. Het was vanaf Sonora niet zo ver rijden en we waren dan ook al rond een uur of één in San Francisco. Bij het inchecken vertelde de vrouw van het hotel al meteen over de Big Bus. Een hop on, hop off bus. Ik dacht bij voorbaat dat we alles wel met de metro zouden doen, maar het bleek toch beter om via deze bus te reizen, zeker omdat we maar twee en een halve dag hadden om SF te verkennen. We besloten om 48 uurs tickets te halen en deze de volgende dag in te laten gaan. Dus nu eerst lopend richting Fishermans Wharf, wat redelijk dicht bij ons hotel was. Het was wat frisser in SF dan we gewend waren van de afgelopen weken, dus we moesten wat meer kleding aan dan we gewend waren.
Fishermans Wharf was een toeristische, drukke, maar gezellige boulevard met allemaal restaurantjes en souvenirwinkeltjes. We liepen vlak langs zee, wat natuurlijk al sowieso mooi is. We gingen snel richting Pier 39, waar de zeeleeuwen liggen. De stank kwam ons al snel tegemoet, want wat stinken die beesten. Maar wat een leuk gezicht, al die zeeleeuwen die op en naast elkaar liggen en heftig protesteren als iemand beweegt. Hier kunnen we heel de dag wel naar kijken. De dag hebben we afgesloten met een heerlijk diner in de Italiaanse buurt en een steile wandeling op Lombard Street, het kronkelige straatje.

's Ochtends waren “de kids” al vroeg uit de veren, want wij gingen met z'n vieren naar Alcatraz. Na een kwartiertje varen, kwamen we op “The Rock” aan, een gevangenis in de baai van San Francisco. Op het eiland konden we een audiotour volgen door het cellenblok, deze was zelfs in het Nederlands, dus helemaal handig. Het was indrukwekkend om te zien hoe klein de cellen waren, hoe weinig er in de cellen was en om te bedenken dat bijvoorbeeld Al Capone hier gezeten heeft. De tour maakte veel duidelijk en daardoor wordt zo'n bezoek altijd meteen een stuk interessanter. Dit was zeker een bezoekje waard. Jos en Miriam wachtten ons al op toen we van de boot af kwamen. Nu zouden we beginnen met de bustour. We hebben veel gezien, zoals het drukke Union Square, the Castro, de gay wijk in SF, de hippiebuurt, waar ook nog echte hippies te vinden waren en als kers op de taart een ritje over de winderige Golden Gate Bridge. Bij ons 48 uurs ticket zat ook nog een nighttour en gratis toegang tot Madam Tussauds. Aangezien we de nighttour vandaag niet meer zouden redden, besloten we om als afsluiting nog naar Madam Tussauds te gaan. Hier hebben we even lekker kunnen rondwandelen en gekke foto's kunnen maken. Uiteindelijk op Fishermans Wharf lekker wat gegeten en toen kapot naar ons hotel.

De laatste dag begonnen we vroeg met de bustour, om de dingen te bekijken die we nog niet gezien hadden. Bij het 48 uurs ticket hoorde ook nog een tour door Sauselito, wat aan de andere kant van de Golden Gate Bridge lag. In tegenstelling tot gister, was het vandaag erg bewolkt en hing de beruchte “fog” laag boven de grond. De brug kon je niet eens helemaal zien. Het was dus ook koud! Maar wat goed dat we naar Sauselito gingen, want door bepaalde microklimaten is het daar altijd prachtig weer. Dus daar was het heerlijk warm en zonnig. Eenmaal terug in San Francisco was het weer een stuk frisser en bewolkter. We waren er nog niet aan toe gekomen om naar Chinatown te gaan, dus dat konden we vandaag nog mooi doen. Chinees uitziende panden en lampionnetjes boven de straat verraadden dat we in Chinatown waren. Hier hebben we een heerlijk Chinese maaltijd gehad en hebben we wat rondgestruind voordat we weer richting de Fishermans Wharf moesten voor de nachttour. We hadden er al rekening mee gehouden dat het zou afkoelen, dus iedereen had meerdere vesten bij zich, zodat we het niet koud zouden krijgen. We gingen dus ook vol goede moed boven op de dubbeldekker bus zitten, zodat we goed zouden kunnen zien. Dat hebben we geweten. Wat hebben wij het koud gehad! De wind was zo koud, dat alle lagen deze niet tegen konden houden. Toen we via de Bay Bridge naar Treasure Island gingen, werd de kou zo erg, dat we niet echt hebben kunnen genieten van het uitzicht over SF. We zijn snel beneden in de bus gaan staan, zodat we enigszins warm konden terug rijden. Na de nighttour zijn we dan ook naar ons hotel gesprint, om heerlijk warm onder de dekens te kunnen kruipen.
Een van de gidsen vertelde dat George Harrison terug was verhuisd naar London vanuit SF, omdat hij het te koud vond. Nou dat begrijpen we...

• 29 Juli 2015 - 09:30

Anouschka En Gerard:

Weer hele andere belevenissen deze keer, maar ook weer fantastisch.
    Het zit er bijna op deze reis om nooit te vergeten.
    We wensen jullie een hele voorspoedige terug reis naar het natte kikker landje maar als jullie terug komen wordt het weer mooi weer dus moeten we maar een mooie avond plannen om bij te kletsen.
    Bedankt. Dat we op deze manier mochten meegenieten van jullie belevenissen, was TOP.
    Dikke kus en tot gauw

• 30 Juli 2015 - 14:41

Chantal:

Weer een heel avontuur erbij!
    Leuk om op deze manier mee te genieten.

Goede terug reis!
    Liefs van ons