What a view! - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Pen Men - WaarBenJij.nu What a view! - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Pen Men - WaarBenJij.nu

What a view!

Blijf op de hoogte en volg Pen

16 Juli 2015 | Verenigde Staten, Page

14-7
Voordat we richting de Grand Canyon zouden vertrekken, gingen we nog even genieten van de omgeving van Sedona. Thuis had ik al gezien dat Slide Rock State Park een mooi park zou zijn dichtbij Sedona en dat we daar ook lekker zouden kunnen zwemmen. Dat hadden meer mensen bedacht. Het werd gebruikt als het plaatselijke Vinkennest, maar dan nét iets mooier. We wilden eerst een stukje wandelen voor we het water in zouden gaan. Helaas moesten we de wandeling snel staken, want de paden waren niet erg duidelijk aangegeven en we liepen al snel vast. Het was ook aardig warm, dus om even het water in te gaan, was ook helemaal niet erg. En wat een omgeving! Prachtig! Tussen de rode rotsen stroomde water in een soort natuurlijke glijbanen. Dat wilden we natuurlijk uitproberen! We liepen eerst een stukje door naar achter, zodat we alle “glijbaantjes” konden uitproberen. We merkten al toen we met onze voeten het water in gingen dat het koud!!!! was. Lekker fris water uit de bergen. De eerste duik was dus even bikkelen. Daar gingen we dan, net als vele anderen de glijbanen af. Erg leuk, maar ook een beetje pijnlijk, want die stenen die schuren. Na één keer hadden we het dus ook wel gezien. Aan de kant hebben we nog even genoten van de prachtige omgeving en de felle zon. Met als resultaat; allemaal een beetje verbrand.
Het volgende hotel was in Flagstaff, wat maar een kilometer of 70 van Sedona was. Aangezien we op tijd onderweg waren en we pas vanaf 15.00 uur konden inchecken in ons hotel in Flagstaff, besloten we om door te rijden naar de Grand Canyon. Een weg door de bossen en grote glasvlaktes. Om ons heen hingen allemaal onweersbuien, wat natuurlijk een prachtig gezicht was. Dichtbij de Grand Canyon hoorden we op de radio dat het monsoon season was in Arizona en er dus aan het eind van de middag vaak thunderstorms verwacht werden. Deze waren nu overduidelijk ook onderweg. Dus we besloten om snel naar het eerste uitkijkpunt te rijden om daar hopelijk aan te komen wanneer het nog droog was. Dat is gelukt. En wat een uitzicht!! Adembenemend die eerste blik op de Grand Canyon. Onbeschrijfelijk wat voor een indruk dat maakt. Het is zo immens en indrukwekkend, dat is niet te beschrijven en ook niet op foto's vast te leggen. We hebben een tijdje met een mond vol tanden staan kijken. Tot je op een gegeven moment gewoon genoeg hebt gezien, meer dan dat kan niet. Dus we besloten verder te rijden naar het volgende uitkijkpunt. Daar leek het uitzicht toch weer heel anders. We hebben deze dag aardig wat foto's geschoten, om alles proberen vast te leggen. Aan het eind van ons park weer even het familiekiekje geschoten voor het bord van Grand Canyon National Park en toen via een hele mooie weg weer terug naar Flagstaff. Ook daar hadden we weer een super hotel. De hotels/motels vallen ons tot nu toe niks tegen en Jos en ik (Lotte, ik schrijf de verslagen Annelies :)) zijn tot nu toe erg tevreden over onze boekingen. De dag lekker afgesloten bij de naastgelegen italiaan, om daarna als een blok in slaap te vallen.

15-07
Vanochtend lekker ontbeten bij een Amerikaanse diner. Eieren, bacon, geroosterd brood, hash browns (rösti) en flinke mokken koffie. Een goed begin van de dag. Vandaag stond de helikoptervlucht op de planning. De TomTom besloot om vandaag helemaal van slag te zijn en voorspelde dat we 20 minuten te laat aan zouden komen bij het vliegveld. STRESS!! Gelukkig heeft Mark veel tijd kunnen inhalen met het rijden en waren we ruim op tijd :) Iedereen weer gelukkig. Zeker toen we naar onze helikopter werden geleid. Met z'n zessen hadden we onze eigen helikopter, wat natuurlijk super is. De vlucht begon over de “normale” grond en het zou 5 minuutjes duren voor we boven de Grand Canyon zouden komen. Prachtig! Je ziet de Canyon van de verte er al aan komen, maar in één keer schiet de grond onder je weg en vlieg je er midden in. Hier werden we ook weer stil van. Wat een bijzondere ervaring om midden door de Grand Canyon te vliegen. Dit is moeilijk te omschrijven, maar het was prachtig.
Nu stond de rit naar Page op ons programma. We zouden weer door Grand Canyon National Park rijden en daarna richting Page rijden. Vandaag scheen de zon, dus we moesten nog even bij een mooi punt stoppen voor foto's. Super gelukt vandaag en met de zon zijn de kleuren nog mooier. Na een lange rit, met prachtige landschappen weer, kwamen we aan in Page. Weer een super hotel, maar helaas hebben we rookkamers, waardoor vooral onze kamer, nogal stinkt. Maar goed, kleinigheid hou je toch. Voor het avondeten belandden we bij een Amerikaanse bbq. Vlees wat al 10 uur op de barbecue zou liggen en geweldig zou moeten smaken. We waren benieuwd. We werden geplaatst aan lange tafels en kregen papieren bordjes en plastic bestek. Maar wat was het vlees heerlijk! En als kers op de taart begon er een Amerikaans countrybandje te spelen om het sfeertje compleet te maken. Super!
De zonsondergang hebben we bekeken met uitzicht op de Colorado river en de Glen Canyon Dam. Ook weer adembenemend mooi!
We zien zoveel mooie dingen deze dagen, het is bijna allemaal niet te plaatsen. Gelukkig zijn er camera's, zodat we later nog van de foto's kunnen genieten en deze momenten kunnen herbeleven.

• 16 Juli 2015 - 17:53

Gerard En Anouschka:

Weer wauw, ik geloof dat we maar heel hard moeten gaan sparen om dit ook eens te zien.
    We zijn weer benieuwd naar de volgende belevenissen.
    Dikke kus ons

• 16 Juli 2015 - 17:54

Annelies:

Ik geloof dat ik ga stoppen met lezen, want het wordt me veel te aantrekkelijk...ik wil ook ;-)
    Lotte, je schrijft zo beeldend, dat zei ik geloof ik al, maar ik zit het in een adem door te nemen.
    Ik had eerder een beschrijving van de Grand Canyon gehad van Suzan en Willem, en die hebben hetzelfde ervaren: bijna niet in woorden uit te drukken en er stil van zijn...maar dan ook zo'n helicoptervlucht!

Goed om met elkaar mee te maken, denk ik, daar zal nog heel wat over nagepraat worden in het gezin. Een wereldidee, Miriam en Jos ;-)

• 17 Juli 2015 - 17:46

Chantal:

Je hebt het weer mooi verteld Lotte!
    Ik zou zo willen boeken ;-)
    Het klinkt super en de foto's die we
    krijgen en echt schitterend!

Veel plezier nog en weer kijken hier uit
    naar jullie volgende verhalen.
    liefs van ons allemaal.

• 19 Juli 2015 - 11:54

Mirte:

Leuke verhalen zeg! En zo herkenbaar! :) ik beleef alles nu nog een keertje, super leuk! Blijf genieten, jullie gaan nog zo veel moois zien!
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal :)
    Liefs