Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Pen Men - WaarBenJij.nu Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Pen Men - WaarBenJij.nu

Los Angeles

Blijf op de hoogte en volg Pen

12 Juli 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

Onze derde dag zit er bijna op. Ondanks dat we nog maar drie dagen weg zijn, hebben we het gevoel dat we al een hele tijd weg zijn. Dit kan ook komen, omdat we in die drie dagen al aardig wat meegemaakt hebben.

Donderdag vertrokken we rond 5.15 naar Schiphol. Alles verliep op rolletjes. De auto werd opgehaald, inchecken, alle paspoortcontroles, nog wat shoppen en uiteindelijk richting de gate. Uiteindelijk iets later dan gepland richting Londen Heathrow vertrokken. Dit kwam ons op zich goed uit, want in Londen zouden we vijf uur moeten wachten. De tijd ging daar sneller dan we van te voren gedacht hadden. We konden lekker wat eten, sommige van ons nog wat slapen en toen was het alweer tijd om te boarden voor de lange vlucht richting Los Angeles. Helaas vertrokken we uiteindelijk een uur later dan gepland richting Los Angeles. Het vliegtuig was wat krapper dan verwacht. Vooral voor Koen was het een niet al te comfortabele vlucht, aangezien de vrouw voor hem de stoel ook lekker naar achter deed.
Na een lange vlucht en korte slaapjes kwamen we om 19.15 plaatselijke tijd in Los Angeles aan. De security check ging helaas nog precies hetzelfde als toen Lotte eerder in Los Angeles was. Niet zo snel als in New York, waar heel veel balies waren, maar stapvoets ging we vooruit in de rij. Na een uurtje konden we dan eindelijk onze koffers pakken en richting het verhuurbedrijf voor de auto.
Helaas ging het daar niet volgens plan. Er was geen auto beschikbaar voor ons en dat terwijl we gereserveerd hadden. Dit betekende dat we moesten wachten. Een dik uur later was er dan toch een auto voor ons. We zagen meteen dat deze niet zo groot was als we hadden verwacht. De tassen paste er maar net in, maar dit betekende dat er drie op de achterbank knus naast elkaar moesten. Dit was even een tegenvaller. Maar we wilden allemaal snel naar het hotel om lekker te kunnen slapen.
Het hotel lijkt op een typisch Amerikaans motel. Tim had het gevoel dat hij in “No country for old men” terecht was gekomen. Wel leuk om mee te maken om een keer in zoiets te verblijven. De bedden lagen heerlijk, dus we waren al snel tevreden na een reis van 27 uur.

Vrijdagochtend gingen we op tijd ontbijten, want om 11 uur stond de Stars Homes tour al op het programma. Ontbijten hield in; geroosterd brood met boter of jam. Of beide als je zou willen. Gelukkig smaakte de koffie wel goed. Na een wandeling over de Walk of Fame was het tijd om te verzamelen voor de tour. Het was heerlijk weer, dus dat zou genieten worden in het open busje. De tour was erg leuk en onze tourguide deed erg z'n best om ons van veel informatie te voorzien. Lekker rondgereden door de stad en door Beverly Hills. Hoog de bergen in. Ondertussen vele huizen voorbij zien komen, of de heggen die er voor geplant waren, van Hugh Hefner, de Playboy Mansion, het huis waar Michael Jackson is gestorven, Katy Perry en het huis van Aaron Spelling met 117! slaapkamers. Ook nog van wat mooie uitzichten mogen genieten, om uiteindelijk weer terug te keren naar Hollywood.
The Grove en the Farmers Market stonden als volgt op de planning. Hier hebben we lekker rondgelopen en wat gedronken.
's Ochtends hadden we besloten dat de auto die we gekregen hadden toch echt te klein was en ook zeker niet van het segment was wat we hadden gereserveerd. Dus we hadden besloten om terug te gaan naar het verhuurbedrijf om, zoals Jos zei, hoe dan ook terug te komen met een grotere auto.
In tegenstelling tot de dag er voor, was de vrouw achter de balie dit keer erg behulpzaam. Ze gaf aan dat er geen auto beschikbaar was, maar dat ze ging kijken wat ze voor ons ging doen. Ondertussen bedacht Jos dat hij zelf wel zou gaan zoeken naar een auto. Op het terrein zag hij een busje binnenkomen en vroeg of wij deze niet konden krijgen. De meneer was al op de hoogte van ons verhaal en zodoende was het snel geregeld. En niet zomaar een busje, een twaalfpersoons busje met drie achterbanken. Nou hiermee moet het wel lukken deze vakantie. Dat noemen we nog eens een upgrade.

Vandaag gingen we na een heeeeeerlijk geroosterd broodje richting Santa Monica om fietsen te huren en lekker langs het strand te fietsen. Eerst wilden we nog even langs de Target om een koelbox te kopen voor de volgende dagen als we on the road zijn. De target zit hier om de hoek, dus ideaal, dat deden we even. Toen we bij de parkeergarage aankwamen, gaf de man aan dat we niet naar beneden moesten gaan in verband met de hoogte van ons busje, maar dat naar boven wel zou kunnen. Prima. Ging er ook goed onder door, geen problemen. Totdat we terug kwamen en bleek dat we voor de uitgang naar beneden moesten. En niet zo'n beetje ook. De uitgang zat namelijk niet naast de ingang waar we naar binnen waren gekomen. Al snel kwamen we een bordje tegen dat het erg laag werd. Dit gingen we niet redden. Rondgevraagd aan het personeel, maar die konden ons niet helpen, behalve door aan te geven dat we aan de andere kant de garage uit moesten, maar ook dan moesten we naar beneden. Tegen de richting in rijden, gaf ons nog de meeste kans om het te redden. Koen mat het uit door te kijken of hij het plafond van de garage kon raken om in te schatten of het zou lukken. Stapvoets is Jos uiteindelijk naar beneden gereden. Mark en Koen vooruit om te kijken hoe het ging en Tim achterop de bus om extra te checken. Na veel bloed, zweet en tranen is het gelukt om de garage uit te komen. Fijn zo'n bus.
Toen we eenmaal op de fiets zaten, waren we alles weer vergeten. Prachtig om zo langs het strand te fietsen. Het was heerlijk weer en het was gezellig druk op het strand. We hebben over het strand gefietst tot het eind van het fietspad, voorbij Venice Boulevard. Hier hebben we even gedaan alsof we een strandvakantie hadden en lekker gelegen. De jongens zijn nog even het water in geweest om de hoge golfen te trotseren. Wat een plezier.
De dag moest nog afgesloten worden met wat shoppen. Aangezien de meeste jongens te weinig kleding in hun bezit hebben om de hele vakantie mee rond te lopen. Uiteindelijk is iedereen goed geslaagd en zijn we nu afgemat weer terug op de hotelkamer. De laatste nacht in Los Angeles voor we hier aan het eind van de reis weer terug komen. De stad was super, maar nu verheugen we ons ook allemaal op al het natuurschoon wat we de komende tijd te zien krijgen!

• 12 Juli 2015 - 14:23

Annelies:

Allemachtig - en dat in drie dagen...! Wat fijn dat jullie zo'n uitgebreid verslag maken, voor jezelf én voor ons leuk. Het ziet er naar uit dat het een onvergetelijke reis gaat worden, statistisch gezien hebben jullie alle tegenvallers al gehad ;-)
    En een zwaai vanuit een regenachtig Nederland...

• 12 Juli 2015 - 17:49

Chantal:

Wat een avonturen allemaal in het begin van de vakantie :-)
    Gelukkig met goede afloop.
    Nog geslaagd voor de koelbox?

We kijken uit naar het volgende verslag!
    Groetjes Chantal

• 12 Juli 2015 - 18:10

Gerard En Anouschka:

Zo te horen gaat niet alles vanzelf maar komt het wel allemaal goed ( gewoon de poot stief hollen Jos )en zijn jullie lekker aan het genieten. Zijn alweer benieuwd naar de volgende belevenissen.
    Liefs van ons

• 13 Juli 2015 - 09:59

Ivo En Debbie:

Nou en dat in een paar dagen haha..wat een belevenis.
    Leuk om zo op de hoogte te blijven.
    Veel plezier met jullie allen.